Grupy anglojęzyczne

Dołącz do nas

Język angielski
z Native Speakerem

Dołącz do nas

PROJEKT INTERNATIONAL SCHOOL&KINDERGARTEN

Brak komentarzy

Od 06.06.2016r. do 10.06.2016r. w ramach międzynarodowej współpracy nasze przedszkole gościło praktykantki z  zagranicy: Erikę z Indii, Negin z Iranu oraz Anien z Indonezji. Praktykantki swoją pracą wspomogły nauczycielki, a dzieci miały okazję na bliższy kontakt z innymi kulturami oraz językami obcymi. Każdego dnia dziewczyny odwiedzały różne grupy przedszkolne.
    W poniedziałek ( 6 czerwca) przedstawiły swoje kraje dzieciom w grupie „Motylki”. Przygotowały prezentacje multimedialne, w których umieściły najważniejsze informacje o Indiach, Iranie oraz Indonezji. Pokazały stroje ludowe oraz uczyły dzieci tradycyjnych tańców. Przedszkolaki miały możliwość wykonać flagi poszczególnych państw, a praktykantki podpisały wszystkie prace dzieci, w swoich językach. Nasze maluchy miały możliwość obejrzeć najpopularniejsze bajki poszczególnych krajów oraz posłuchać tradycyjnych pieśni. Na zakończenie zajęć Erika, Negin i Anien zapoznały dzieci z grami oraz zabawami ich państw.
    We wtorek praktykantki postanowiły przeprowadzić zajęcia w najstarszej grupie „Pszczółki”. Erika pokazała, oraz omówiła flagę Indii. Przedszkolaki pokolorowały nowo poznaną flagę oraz obejrzały najpopularniejszą w omawianym kraju bajkę. Negin również pokazała dzieciom flagę swojego państwa (Iran), natomiast jako pracę plastyczną przygotowała mapę Iranu oraz pisanie swojego imienia alfabetem perskim. Anien nauczyła dzieci gry zręcznościowej, która polegała na jak najszybszym przeniesieniu klocka z jednej kupki na drugą.
    Grupę „Żabki” nasze praktykantki odwiedziły w środę (8 czerwca). Maluchy poznały zwyczaje, flagę oraz godło i mapę Indonezji, oglądały bajki, które biją rekordy oglądalności wśród ich zagranicznych rówieśników. Panie nauczycielki oraz wszystkie „Żabki” dowiedziały się jak pisze się ich imiona  języku perskim i hidu oraz wysłuchały najpopularniejszych piosenek danych krajów. Ogromną atrakcją dla naszych przedszkolaków było posmakowanie tradycyjnych słodyczy z Iranu oraz poznanie tradycyjnej zabawy dziecięcej „Stop Dance”. Dzieci na zakończenie wykonały pracę plastyczną „Tysiące kolorów wysp Indonezji”.  
    W czwartek odwiedzona została nasza najmłodsza grupa przedszkolna „Kotki”. Panie opowiedziały dzieciom jak wygląda życie w ich krajach, w jakie zabawy lubią bawić się dzieci oraz co lubią jeść. Po kilkuminutowej rozmowie dzieci zostały poczęstowane przysmakami irańskimi. Następnie Anien, Agin i Erica zaprosiły „Kotki” do wspólnej zabawy oraz tańców przy tradycyjnej muzyce. Po fantastycznych i energicznych tańcach przyszedł czas na pracę plastyczną. Agin przygotowała dzieciom flagę swojego kraju, zadaniem dzieci było prawidłowe pokolorowanie  przyniesionych im flag. Erica i Anien przyniosły pieczątki z ziemniaków oraz farby plakatowe i pozwoliły dzieciom stawiać piękne pieczątki. Po udanych zajęciach nasi goście wybrali się z Kotkami na spacer oraz pobliski plac zabaw, gdzie miały możliwość poobserwować zabawę swobodną dzieci.
    Ostatniego dnia pobytu dziewczyny przedstawiły swoje kraje „Krasnoludkom”, pokazały, jakie bajki najchętniej oglądają dzieci z Indoezji oraz jakiej muzyki słuchają Indyjczycy. Nauczycły dzieci tradycyjnych, tanecznych ruchów oraz słów : „cześć”, „dziecko”, „mama”, „tata”, „przedszkolak” w ich ojczystych językach. Tego samego dnia, praktykantki postanowiły pokazać dzieciom prezentacje ogólne dotyczące ich krajów: flaga, położenie na mapie, stroje, muzyka, zabawy, jedzenie. Przedszkolaki z zaciekawieniem uczestniczyły w zajęciach, a na zakończenie zostały poczęstowane słodkościami z Iranu. Ze smutkiem pożegnaliśmy nasze wspaniałe praktykantki. Ich zajęcia dostarczyły dzieciom wielu atrakcji i uśmiechu na twarzy.

Brak komentarzy.

Dodaj komentarz

Musisz być zalogowany aby dodać komentarz.

Facebook
YouTube

Zgodnie z ustawą informujemy, że strona wykorzystuje pliki cookies, które ulepszają korzystanie z naszej strony - czytaj więcej...

Akceptuję, nie pokazuj więcej.